Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Tutorials met betrekking tot het zelf designen van je eigen scrapkits en tips & tricks voor scrapbooking.
Bij deze een uitleg over hoe je een QR-Code kunt verwerken in een scrapbook.

WAT IS EEN QR-CODE?

Een QR code is niets anders dan een geavanceerde barcode. QR code staat voor 'Quick Response' code. Het grote verschil tussen een normale barcode en een QR code is dat bij het aanmaken van een QR code de gebruiker een keuze kan maken wat er moet gebeuren zodra de QR code gescand wordt. Daarbij kan er in een QR code veel meer informatie opgeslagen worden dan een traditionele barcode. Een QR code is dus echt gericht op marketingdoeleinden. Een QR code is gratis en kan door iedereen aangevraagd worden.

WAT HEB IK NODIG OM EEN QR-CODE TE MAKEN?

Allereerst heb je een URL nodig van het filmpje zelf. Om die te krijgen, moet je het filmpje online zetten.
Ik heb daar YouTube voor gebruikt. Je moet daar wel even een account voor aanmaken.
Ik vind het handig om voor bepaalde filmpjes ‘afspeellijsten’ te maken. Dus als ik mijn filmpjes van mijn vakantie naar Walt Disney World bij elkaar wil hebben, maak ik een afspeellijst aan van ‘Walt Disney World’ en als ik mijn filmpjes van Walt Disney World ga uploaden, zet ik ze in deze lijst.
LET OP: Als je wilt dat jouw filmpjes alleen door jou gezien kunnen worden, zorg dan dat de statussen van je filmpjes op ‘privé’ of ‘verborgen’ staan. Dit alles kan je aanpassen op het moment dat je je filmpjes aan het uploaden bent.
Zodra je je filmpjes online hebt staan, heb je ook een URL naar je filmpje toe.

IK HEB MIJN URL, WAT NU?

Als je je URL van je filmpje hebt, kopieer je deze en ga je naar de volgende site: http://nl.generateqrcode.net/hl-nl/create-qr
Hier vind je een blokje met ‘Maak QR-Code’. Als je daarop klikt, komt er een balkje tevoorschijn, kopieer je hierin de URL van je filmpje en klik je op ‘Maak QR-Code’. Vervolgens verschijnt er onderin een QR-Code.
Deze code kan je opslaan op je computer (rechtermuisknop, afbeelding opslaan als…) of kopiëren en plakken naar Photoshop (afbeelding kopiëren). Vervolgens kan je je QR-Code op de gewenste plek in je scrapbook-layout plaatsen.

LET OP: De QR-Codes zijn niet groot qua formaat, houd hier wel rekening mee. Je kan ze wel iets vergroten, maar zodra ze te groot worden, worden ze onbruikbaar.

HOE SCAN IK EEN QR-CODE MET MIJN SMARTPHONE?

Hier staat een handige app voor in de Apple Store of de Google Play Store, genaamd QR CODE READER. Deze is gratis te downloaden. Uiteraard zijn er meer versies van een QR-Code scanner te downloaden.
Het voordeel van een QR-Code in je scrapbooks is dat je nu niet alleen de foto’s bij de hand hebt, maar ook de filmpjes van je vakanties, dagjes weg, uitjes of andere speciale momenten. Helemaal leuk toch?
nieuwe aanwinsten

https://3.bp.blogspot.com/-r8FJMk[…]

the lillypad sales

Bella Gypsy: First up, your COUPON! bg_nsd will sa[…]

https://i0.wp.com/kellybelldesigns[…]